ماشاء الله تبارك الله ماشاء الله لاقوة الا بالله , , اللهم اني اسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم

Press Here To Hidden Advertise.:: إعلانات منتديات المهندسين العرب لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم الشكاوي ::.

لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى

Powerd By : Mohandsen.com
اهلا ومرحبا بكل الاخوة الاعضاء والزوار نتمني لكم اسعد الاوقات ادارة منتديات المهندسين العرب بمناسبة / قدوم عيدالفطر المبارك كل. عــام وأنتـم بألف خير. تهنئة مقدمة من فريق عمل المهندسين العرب الى كل الامة العربيه

العودة   منتديات المهندسين العرب - www.mohandsen.net > منتدى جميع الأجهزة ** Sat Receivers ** > قسم برفكس وجاك وكامكس وستاربورت و ديرك و ( الهليوتك ) > مشاكل وحلول وصيانه اجهزه برفكس

Notices

رد

قديم 20-06-11, 12:44 PM ايمن شكر غير متصل
صورة رمزية ايمن شكر
ايمن شكر 
مهندس نشيط

بيانات موقعى:
موديل الرسيفر :
نوع الرسيفر :

new مشكلة في بريفيكس 6600

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا عندي جهاز بريفيكس 6600 معالج 6101b انا مكنتش عارف ان ده من الاجهزه القديمة فاعطيته السوفت المدمج بالقنوات بتاع البريفيكس الجديد فالجهاز قبل السوفت طبيعي بس اما الجهاز رستر لقيت نظام الجهاز اتغير بقى بريفيكس 6600 الجديد والجهاز شغال مبيهنجش بس مش جايب اشارة فوق وتحت ولما جيت اعطيله سوفت البريفيكس القديم مبيقبلش فارجوا الحل السريع من حضراتكم وشكراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااا

تسهيلاً لزوارنا الكرام يمكنكم الرد ومشاركتنا فى الموضوع
بإستخدام حسابكم على موقع التواصل الإجتماعى الفيس بوك

رد باقتباس
قديم 20-06-11, 05:41 PM   جورج تادرس غير متصل   رقم المشاركة : [2]
جورج تادرس
مراقب عام
صورة رمزية جورج تادرس

بيانات موقعى:
موديل الرسيفر :
نوع الرسيفر :

جورج تادرس يستاهل التقييم لأنه مميزجورج تادرس يستاهل التقييم لأنه مميزجورج تادرس يستاهل التقييم لأنه مميزجورج تادرس يستاهل التقييم لأنه مميزجورج تادرس يستاهل التقييم لأنه مميزجورج تادرس يستاهل التقييم لأنه مميزجورج تادرس يستاهل التقييم لأنه مميزجورج تادرس يستاهل التقييم لأنه مميزجورج تادرس يستاهل التقييم لأنه مميزجورج تادرس يستاهل التقييم لأنه مميزجورج تادرس يستاهل التقييم لأنه مميز
افتراضي رد: مشكلة في بريفيكس 6600

حاول مع الحهاز باكثر من سوفت للقديم لو مقبلش يبقى فلاشة

التوقيع:

جورج تادرس

مراقـــــب عـــــــــــــــــام

منتديات المهندسين العرب
    رد باقتباس
قديم 20-06-11, 09:41 PM   ايمن شكر غير متصل   رقم المشاركة : [3]
ايمن شكر
مهندس نشيط
صورة رمزية ايمن شكر

بيانات موقعى:
موديل الرسيفر :
نوع الرسيفر :

ايمن شكر يستاهل التميزايمن شكر يستاهل التميزايمن شكر يستاهل التميزايمن شكر يستاهل التميزايمن شكر يستاهل التميزايمن شكر يستاهل التميز

يا اخي مبيقبلش سوفتات مدمجة بس الجهاز قبل مااديلة يا اخي ملف القنوات كان القوائم بتاعته مش زي الملف اللي انا اعطيتهولو والجهاز دلوقتي مش جايب اشارة لفوق ولا تحت بس بيشتغل طبيعي فايه الحل اذا كان فلاشة فارجو ارفاق الفلاشة السليمة ومعها اللودر المستخدم لتحميل الفلاشة واشكرك استاذ جورج على الرد

رد باقتباس
قديم 21-06-11, 12:19 AM   زكريا شوشة غير متصل   رقم المشاركة : [4]
زكريا شوشة
نسأل الله لك الرحمة والمغفرة
صورة رمزية زكريا شوشة

بيانات موقعى:
موديل الرسيفر :
نوع الرسيفر :

زكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمة

شكرا اخى جورج للمتابعة
وبالنسبة لاخى
حمل الملف المرفق باللودر المرفق
وشوف النتيجة

الملفات المرفقة
نوع الملف: rar عبدالرحمن حسينGx610xC_ قنو.rar (210.2 كيلوبايت, المشاهدات 73)
نوع الملف: zip محمد الصياد لودر ترومان 250 الصينى.zip (2.10 ميجابايت, المشاهدات 89)
    رد باقتباس
قديم 21-06-11, 04:59 PM   ايمن شكر غير متصل   رقم المشاركة : [5]
ايمن شكر
مهندس نشيط
صورة رمزية ايمن شكر

بيانات موقعى:
موديل الرسيفر :
نوع الرسيفر :

ايمن شكر يستاهل التميزايمن شكر يستاهل التميزايمن شكر يستاهل التميزايمن شكر يستاهل التميزايمن شكر يستاهل التميزايمن شكر يستاهل التميز

شكراااا استاذ زكريا على المتابعة ولكن بعد اذن حضرتك الجهاز مكتوب عليه من جوه على المعالج 6101b وليس 6101c ارجو ارفاق الشئ الصحيح

رد باقتباس
قديم 21-06-11, 05:29 PM   ايمن شكر غير متصل   رقم المشاركة : [6]
ايمن شكر
مهندس نشيط
صورة رمزية ايمن شكر

بيانات موقعى:
موديل الرسيفر :
نوع الرسيفر :

انا جربت الملف المرفق ولكن الجهاز كما هو على فكرة الجهاز قبل ما اعمل فيه حاجه كان جايب خلفية ستاربورت ولكن لا اعرف اي نوع من الستار بورت والجهاز القوائم بتاعته ليست مثل الترومان 250 او اشباهه

رد باقتباس
قديم 22-06-11, 06:24 AM   زكريا شوشة غير متصل   رقم المشاركة : [7]
زكريا شوشة
نسأل الله لك الرحمة والمغفرة
صورة رمزية زكريا شوشة

بيانات موقعى:
موديل الرسيفر :
نوع الرسيفر :

زكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمةزكريا شوشة قرب من القمة

طيب اخى ايمن
هل جهازك فى الاول خالص
كان شبية بالدالى ستار

رد باقتباس
قديم 22-06-11, 07:39 PM   ايمن شكر غير متصل   رقم المشاركة : [8]
ايمن شكر
مهندس نشيط
صورة رمزية ايمن شكر

بيانات موقعى:
موديل الرسيفر :
نوع الرسيفر :

لا اعرف يا اخي بس عندما كان يفتح كان بيجيب في الخلفية ستاربورت

رد باقتباس
رد

عدد الأعضاء الحاليين الذين يشاهدون محتوى هذا الموضوع : 1 ( 0 عضو و 1 ضيوف )

طرق عرض الموضوع