ماشاء الله تبارك الله ماشاء الله لاقوة الا بالله , اللهم اني اسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
الساده الاعضاء و زوار منتديات المهندسين العرب الكرام , , مشاهده القنوات الفضائيه بدون كارت مخالف للقوانين والمنتدى للغرض التعليمى فقط

Press Here To Hidden Advertise.:: إعلانات منتديات المهندسين العرب لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم الشكاوي ::.

IPTV Reseller

لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى

Powerd By : Mohandsen.com

العودة   المهندسين العرب > المنتديات الفضائية > منتدي كيفيه تركيب الدش وصيانته > منتدي الدش المركزي

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ايهم افضل الشبكه السلكيه ام الاسلكيه خصوصا اذا كانت الامكانيات محدوده
السلكيه 1 50.00%
الاسلكيه 0 0%
فيه حاجه احسن من الاتنين 0 0%
الاثنين معا 1 50.00%
المصوتون: 2. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 24/4/2009, 07:15 PM
الصورة الرمزية abomsad

abomsad
مـهـندس فـعال

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  abomsad غير متصل  
الملف الشخصي
العمـر :
الـجنـس :
الدولـة :
المشاركـات : 147 [+]
آخــر تواجـد : ()
عدد الـنقـاط : 70
قوة التـرشيـح : abomsad يستاهل التميز
new ارجو المساعده فى لو سمحتم الجميع يدخل للأهميه

رجاء من المهندسين ارجو المساعده فى الموضوع التالى عندى 25 ريسفر معظمهم من الانواع القديمه امثال الهوماكسوالنوكيا والايكوستار والفورتك ستار والكاون واخيرا ترومان 150 اوبشن والترا 2 جهاز ترومان 160 وعندى مكبر الكاد 511 كما ان عندى مكبر الكاد 310 وعندى مكبر DigiCompact 1022وعندى 30 جهاز الكاد 2 خرج وعندى 8 جهاز TV 4خرج وعندى كارت ار تى V4 وكارت الجزيره وعندى جهاز ديفيدى بدون خرج ار اف وعندى جهاز كمبيوتر P4 امكانيات معقوله كما ان عندى 2500 متر كبل ارج 11 وعندى 1000 متر كبر ارج 6 و500 اف كنكتور و200 بن دكر ونتايه ومعى 200 اسم يريدون الانضمام للشبكه من قبل حتى ما تشتغل كما ان عندى 2 طبق نوكيا 180 سم بدون لحام و2 قطعه 4 خرج و2 قطعه 2 خرج و2 طبق 60سم برفكس عايز اعمل شبكه بدون عيوب او مشاكل على الاقل فى بدايتها ايه المطلوب غير المذكور اعلاه شاكرا لكم راجيا من الجميع المشاركه الموضوع عاجل جدا لأثبات صدق انشاء الشبكه من عدمه للمشتركين خصوصا ان بعضهم ابتدا يقلق بعد اسبوع من الاعلان عن الشبكه بدون جديد:moha9 9: :m oha99:
قديم 1/5/2009, 01:03 AM   رقم المشاركة : ( 2 )
abomsad
مـهـندس فـعال

الصورة الرمزية abomsad

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :
آخر تواجـد : ()
قوة الترشيـح : abomsad يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

abomsad غير متصل

افتراضي رد: ارجو المساعده فى لو سمحتم الجميع يدخل للأهميه

لو سمحتم يا جماعه انا عايز مساعدتكم بجد وده لانى ناوى بعد ما الشبكه تتعمل هخليها باشتراك رمزى بمعنى اجر الفنى اللى هخليه يتابعها واشتراكات الباقات المشفره وان شاء الله اى صيانه او اجهزه جديده هتكون من مالى الخاص دون النظر الى ادنى ربح وده مساعده منى لعدم جلوس الشباب على المقاهى اثناء بث المباريات المشفره والله اعلى واعلم بذلك
قديم 1/5/2009, 01:11 AM   رقم المشاركة : ( 3 )
abomsad
مـهـندس فـعال

الصورة الرمزية abomsad

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :
آخر تواجـد : ()
قوة الترشيـح : abomsad يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

abomsad غير متصل

افتراضي رد: ارجو المساعده فى لو سمحتم الجميع يدخل للأهميه

عشان ما تفهمونيش غلط انا عايز مساعدتكم الفنيه عشان الناس ما تفكرش ان دى عشان رمزيه صورتها مش كويسه او بثها غير جيد او عدد قنواتها محدود وكمان انا من الصعيد والمقاهى عندنا عائلات دى عائلة فلان ودى عائلة علان طيب اللى معندوش عائله ورجل بيحب الرياضه يعمل ايه وكمان معظم مشاكل البلده هنا بتكون على المقاهى ارجو من المهندسين انا عايز اشتغل فى الشبكه دى شغل مهندسين ومش مهم التكلفه انما المهم الشغل الصح مع السلامه عليكم ورحمة الله وبركاته