ماشاء الله تبارك الله ماشاء الله لاقوة الا بالله , اللهم اني اسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
الساده الاعضاء و زوار منتديات المهندسين العرب الكرام , , مشاهده القنوات الفضائيه بدون كارت مخالف للقوانين والمنتدى للغرض التعليمى فقط

Press Here To Hidden Advertise.:: إعلانات منتديات المهندسين العرب لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم الشكاوي ::.

IPTV Reseller

لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى لطلب الاعلان عمل موضوع بقسم طلبات الاعلانات اسفل المنتدى

Powerd By : Mohandsen.com

العودة   المهندسين العرب > مـنـتـدى جـمـيـع أنـواع الـريـسـيـفـرات > اجهزه الشيرنج الفضائي و الدونجل > منتدى الدناجل العام

قديم 13/5/2012, 01:33 AM

amgd_amgd99
مـهـند س جـديـد

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  amgd_amgd99 غير متصل  
الملف الشخصي
العمـر : 30
الـجنـس :
الدولـة :
المشاركـات : 14 [+]
آخــر تواجـد : ()
عدد الـنقـاط : 200
قوة التـرشيـح : amgd_amgd99 يستاهل التقييمamgd_amgd99 يستاهل التقييمamgd_amgd99 يستاهل التقييم
new السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة انا انهاردة اول يوم لية فى اسطورة فى عالم الفضاء المهندسين العرب يا ريت الحل دنجل y6

السلام عليكم ورحة الل وبركاتة
انا النهاردة اول يوم لية فى المهندسين العرب ودة اسطورة فى عالم الفضائيات
انا عندى دنجل y6 كان شغال كويس على w3 بس وقف امبارح ودة مش عيب اشارة وانا متاكد من كدة ياريت السوفت الى يشغلة او الحل الى يخلية يشتغل
قديم 13/5/2012, 02:40 AM   رقم المشاركة : ( 2 )
amgd_amgd99
مـهـند س جـديـد

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :
آخر تواجـد : ()
قوة الترشيـح : amgd_amgd99 يستاهل التقييمamgd_amgd99 يستاهل التقييمamgd_amgd99 يستاهل التقييم

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

amgd_amgd99 غير متصل

افتراضي رد: السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة انا انهاردة اول يوم لية فى اسطورة فى عالم الفضاء المهندسين العرب يا ريت الحل دنجل y6

هوا محدش رد عليا لية
قديم 13/5/2012, 10:18 AM   رقم المشاركة : ( 3 )
YASARABOURAS
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : YASARABOURAS يستاهل التميزYASARABOURAS يستاهل التميزYASARABOURAS يستاهل التميزYASARABOURAS يستاهل التميزYASARABOURAS يستاهل التميزYASARABOURAS يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

YASARABOURAS غير متصل

افتراضي رد: السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة انا انهاردة اول يوم لية فى اسطورة فى عالم الفضاء المهندسين العرب يا ريت الحل دنجل y6

اخي الكريم اهلا وسهلا فيك في بيت الكل المهندسين العرب
السوفت مازال شغال 100/100 ولايوجد جديد ولكن تردد الداتا بيتغير كل فترة من اشارة ضعيفة الى قوية كبر صحنك وريح راسك
قديم 13/5/2012, 11:06 AM   رقم المشاركة : ( 4 )
حيدرالكبيسي
مـهـندس مـاسـي

الصورة الرمزية حيدرالكبيسي

الملف الشخصي
العمـر : 39
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : حيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لها

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

حيدرالكبيسي غير متصل

اتفضل اخي هذا الاصدار شغال 100%
الملفات المرفقة
نوع الملف: rar V 3.35 25-12-2011 w3=sat2010.rar‏ (457.2 كيلوبايت, المشاهدات 97)
قديم 13/5/2012, 11:12 AM   رقم المشاركة : ( 5 )
حيدرالكبيسي
مـهـندس مـاسـي

الصورة الرمزية حيدرالكبيسي

الملف الشخصي
العمـر : 39
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : حيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاحيدرالكبيسي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لها

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

حيدرالكبيسي غير متصل

اخي موجود كذالك في المنتدى ملف اصلاح ورجوع للمصنع ادخلة قبل هذا التحديث
وان شاء الله تحل مشالكل الدنجل الخاص بيك
قديم 13/5/2012, 12:31 PM   رقم المشاركة : ( 6 )
أحمد المصراتي
نـجـم الـنجوم الـمـميز بـالـمهندسين الـعرب

الصورة الرمزية أحمد المصراتي

الملف الشخصي
العمـر : 38
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : أحمد المصراتي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاأحمد المصراتي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاأحمد المصراتي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاأحمد المصراتي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاأحمد المصراتي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاأحمد المصراتي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاأحمد المصراتي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاأحمد المصراتي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاأحمد المصراتي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاأحمد المصراتي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاأحمد المصراتي القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لها

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

أحمد المصراتي غير متصل

أهلا بيك أخي الكريم

وشكرا لأخواني للمتابعه الرائعه
توقيع » أحمد المصراتي

toni_1985

قديم 13/5/2012, 02:09 PM   رقم المشاركة : ( 7 )
باسم نيدو
مـهـند س مـاسـي

الصورة الرمزية باسم نيدو

الملف الشخصي
العمـر : 48
الجنـس :
الدولـة : -بغداد -الشعلة_نيدو
قوة الترشيـح : باسم نيدو القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاباسم نيدو القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاباسم نيدو القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاباسم نيدو القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاباسم نيدو القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاباسم نيدو القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاباسم نيدو القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاباسم نيدو القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاباسم نيدو القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاباسم نيدو القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لهاباسم نيدو القمة دائما للمتميزين اتمناها لك اسعي ايضا لها

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

باسم نيدو غير متصل

بارك الله فيك اخي احمد المصراتي
توقيع » باسم نيدو

قديم 13/5/2012, 03:00 PM   رقم المشاركة : ( 8 )
amgd_amgd99
مـهـند س جـديـد

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : amgd_amgd99 يستاهل التقييمamgd_amgd99 يستاهل التقييمamgd_amgd99 يستاهل التقييم

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

amgd_amgd99 غير متصل

بصراحة مهما اشكركم مش هقدر اعبر على الى انا عوز اقولة بس بصراحة وربنا انتو مهندسين من الاخر وبجد الف مليون شكرن

قديم 13/5/2012, 03:09 PM   رقم المشاركة : ( 9 )
amgd_amgd99
مـهـند س جـديـد

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

amgd_amgd99 غير متصل

يارت يا جماعة حد يدينى تردد الداتا الشغال
قديم 13/5/2012, 07:37 PM   رقم المشاركة : ( 10 )
التاورغى
مـهـند س نـشـيط

الصورة الرمزية التاورغى

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : التاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

التاورغى غير متصل

هذا تردد الداتا اخى 12525 رأسى 2900 وللعلم لم يتوقف عندى
قديم 13/5/2012, 07:40 PM   رقم المشاركة : ( 11 )
التاورغى
مـهـند س نـشـيط

الصورة الرمزية التاورغى

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : التاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميزالتاورغى يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

التاورغى غير متصل

كم قطر صحنك اخى الكريم اللى انت بتشتغل علية لانو اخر مرة طلعت عندى الاشارة على صحن قطرو 85 سم منذ اقل من عشرة ايام والان على صحنى الخاص 180 سم الاشارة بتاع الداتا 76 % عندى
قديم 13/5/2012, 08:01 PM   رقم المشاركة : ( 12 )
amgd_amgd99
مـهـند س جـديـد

الملف الشخصي
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

amgd_amgd99 غير متصل

الصحن بتاعى 110 ومش بيجيب اى اشارة حتى على التردد دة علاشان انا شغال على التردد الى انتا كتبة وبردة مش شغال ولا بيجب اشارة ومع زالك القطعة عندى اوريون
قديم 13/5/2012, 08:52 PM   رقم المشاركة : ( 13 )
التاورغى
مـهـند س نـشـيط

الصورة الرمزية التاورغى

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

التاورغى غير متصل

اخى الكريم بالنسبة لضعف الاشارة على صحن 110 سم يعنى من المفروض تطلع الاشارة حتى ولو ضعيفة الرأس اللى انت مركبو فردى وليس مزدوج صحيح اذا كان فردى غيرو برأس مزدوج يفضل من نوع ستار سات ان لم تجد فبأى رأس اخر بشرط ان يكون db 0.3 اكيد تسأل ليش رأس ذو مدخلين لانو فيه فارق من 5 الى 7 درجات زيادة فى الاشارة عن الرأس العادى جرب وشوف ورد عليا بشرط ان يكون db 0.3
قديم 15/5/2012, 06:09 PM   رقم المشاركة : ( 14 )
محمود الفلوجي
مـهـند س مـجـتهد

الصورة الرمزية محمود الفلوجي

الملف الشخصي
العمـر : 53
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : محمود الفلوجي يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

محمود الفلوجي غير متصل

مشكوررررررررررررررررررررررررر
قديم 15/5/2012, 07:05 PM   رقم المشاركة : ( 15 )
hassanbadri
مـهـند س نـشـيط

الملف الشخصي
العمـر : 57
الجنـس :
الدولـة :
قوة الترشيـح : hassanbadri يستاهل التميزhassanbadri يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

hassanbadri غير متصل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amgd_amgd99 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحة الل وبركاتة
انا النهاردة اول يوم لية فى المهندسين العرب ودة اسطورة فى عالم الفضائيات
انا عندى دنجل y6 كان شغال كويس على w3 بس وقف امبارح ودة مش عيب اشارة وانا متاكد من كدة ياريت السوفت الى يشغلة او الحل الى يخلية يشتغل
مرحبا بك في المنتدي نتمني لك دوام الصحة والعاقية ونتمني لك مزيدا من المشاركات