قديم 6/10/2010, 02:30 AM   رقم المشاركة : ( 2 )
نور زكريا
مـهـند س مـحـتـرف

الصورة الرمزية نور زكريا

الملف الشخصي
العمـر :
الجنـس :
الدولـة :
آخر تواجـد : ()
قوة الترشيـح : نور زكريا يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

نور زكريا غير متصل

افتراضي رد: الى الأخ الكريم نور زكريا..

اولا اسف لتاخري ولكن لمشاغلي خارج المنتدي في البدايه ترتيب الجهاز سهل جدا ومسح وتعديل القنوات سهل جدا الاو ادخل علي قائمه channel Manager تمام وبعدين اضغط اوك Edit channel ,hqy' ugd واضغط علي اوك تمام امسح عنطريق الريموت كنترول وعندك الخيارات موجوده في اسفل الشريط في الجهاز عايز تمسح قمر كامل ازهب علي اي قناه مثلا الهسبا واضغط علي الزر الاصفر واعمل منيو واضغط اوك كدا اتمسح القمر كاملا عايز ترتب دوس علي زر من الريموت كنترول اللي بيعيد القناه وقلب فيه وحدد تحريك واضغط علي ايه قناه ويمكن تحرك عشرات القنوات مره واحده حدد وبعدين دوس علي الزر الاحمر وازهب في اي مكان تريدو ولو عايز اريحك من دا كلو انا هنزل ليك احدث ثلاث اقمار الاوربي والنيل سات والعربي مرتب وجاهز ولا عليك غير انك تحملو للجها اهوه في المرفقات واي استفسار انا مع حضرتك نزل الملف عن طريق الفلاشه جاهز وميه ميه وفي الخدمه يا اخي الكريم
اما بالنسبه للديزيك سهل ولا يهمك ادخل علي قايمه المنيو تركيب وبعدين ضبط اللاقط انزل تحت وحدد مخرج القطعه اختار بالاسم يمين ويسار عندك مثلا النيل سات تمام اعمل الديزيك يمن يمين لحد ما يلقط اشاره مثلا علي a ثبت وعمل باقي الاقمار كدا تمام كدا ياريس متابع مع حضرتك
الملفات المرفقة
نوع الملف: rar 3 اقمار جاهز هديه مني ليك.rar‏ (79.3 كيلوبايت, المشاهدات 5)