قديم 28/2/2010, 03:43 AM   رقم المشاركة : ( 6 )
trasol
مـهـند س مـحـتـرف

الملف الشخصي
العمـر : 33
الجنـس :
الدولـة : الرياض-مصر
آخر تواجـد : ()
قوة الترشيـح : trasol يستاهل التميزtrasol يستاهل التميز

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

trasol غير متصل

افتراضي رد: ماتيجى نعمل موضوع حلو اوى نعرف الامور ماشية ازاى

نكمل موضوعنا الظريف بس بسؤال وجواب ما تخفش احنا محنش فى قسم بوليس خلينا ورا الراجل ياعم الحج اما نشوف اخره ايه تيجى تلاقى استاذ فاضل عامل ملف قنوات بالعربى وانت مش عارف تعمل ايه علشان يبقى بالعربى طب ماتزعلش ياعم ولا يهمكفى برنامج اسمهhuarab
ماشى وبعدين ولا حاجة بتكتب السيستم ايدى وتاخد الملف من مكانه وترسل عادى جدا للريسيفر بس ده لانواع معينة وليس للكل جميل زى ايه زى humax 5400-5100-5400z
اوه يعنى لو جهازى غير كده ما نفعش انت بتستعجل ليه بالراحة فيه خيار فى اللودر ده اسه انواع اخرى وبعدين بتكتب السيستم ايدى للجهاز واحنا شرحنا الموال ده من زمان وارجع للشرح وبعدين ياحبيبى ارسل للريسيفر فى وضع استاند باى ثم افتحه عادى جدا ويحمل طب ياعم انت قولى لو انت فاضى يعنى لينا عملتهاوبتيجى كلام انجليزى تقولش يا خويا هيروغليفى ولا يهمك ادخل على اعدادات اللغة وظبتها عربى وبكده انتهى الامر عملت اللى انت قولته وبعدين الاقى قنوات مابتجيش ادخل على اعدادت الانينا او الاشارة وبدلها من 3/4 الى 4/5 وبس انت تاكد من اللى انت بتقوله على فكرة انا شغال بها بقالى 7 سنين من ايام العز للهيوماكس وانا مابقولش حاجة الا اذا كنت شغال بهام من ترة طويلة

ادا سؤال جميل وسهل وعلى فكرة الموضوع ماخلصش ولو فيه استفسار بس اطلب وانا تحت امرك
طب تنصح باستخدام لودر ايه فى السوفت والقنوات السوفت wdnk ,والقنوات hnfsmart
وايه تانى hdf , humax zone uploader حبيبى اللودرين دولا

طب اجى اشوف فى الشروحات يقولك مرة امسح القنوات والسوفت او مسح شامل ونزل ومرة ما يقولش نصيحة واتبعها تسلم
لو القنوات اعمل اعدادات اللودر بhnfsmart زى ماحقول بالظبط اكتب السيست ايدى عادى من configوبعدين خد ال3 اختيارات دولا وعلم عليهم
1- use my lnb config
2-use my menu config
3-paste after
4-advanced
احفظهم زى اسم حبيبتك مش زى اسمك انت ممكن تنسى اسمك وانت معاها بس مش حتنسى اسمها علشان تبقى بايخة منك اوى وشكرا وانا تحت الامر فى اى طلب مهما كان على فكرة اى شرح بعمله فى المنتدى مش منقول وانا بكررها وشكرا