المهندسين العرب

المهندسين العرب (http://www.mohandsen.net/vb/index.php)
-   صور الانيجما الخاص بالترومان بريمير 1بلس &والتوب بوكسHD (http://www.mohandsen.net/vb/forumdisplay.php?f=864)
-   -   تعلم كيف تقوم بالاشتراك بسيرفر مدفوع علي الانيجما لريسيفر ترومان بريمر ون بلاص (http://www.mohandsen.net/vb/showthread.php?t=688526)

طارق الصعيدي10 21/12/2014 10:14 AM

تعلم كيف تقوم بالاشتراك بسيرفر مدفوع علي الانيجما لريسيفر ترومان بريمر ون بلاص

تعلم كيف تقوم بالاشتراك بسيرفر مدفوع علي الانيجما لريسيفر ترومان بريمر ون بلاص
الطريقه:
نوع السيرفر المدفوع : سيسيكام ccamd
هذا السيرفر انا كنت واضعه علي الاسبارك فقمت بنقل نفس بياناته علي نفس الريسيفر علي الانيجما
فتحت برنامج dcc
ثم
فتحت FTA
ثم
دخلت الي المسا ر VAR ببرنامج DCC
ثم ضغط اوكيه عليه
ثم
دخلت الي المسار KEY ببرنامج DCC
ثم
دخلت الي CCAMED LIST وفتحت صفحت تلكست وذلك بعمل كليك يمين بالماوس علي CCAMED وكتبت السيرفر المدفوع وهو سيرفر سيسكام كالاتي
C وتكتب كابتل هي والسطر كله
الهوستC: MALO.DYNSA.ORFثم اضغط مسطره يعني مسافه ثم اكتب البورت12005 ثم ادوس مسطره واكتب اليوزر نيم بحروف اصمول وليكن eb0123 ثم ادوس مسطره واكتب الباسورد وليكن 2120
بعد كده
اضغط علي كلمة file واعمل save
ثم اذهب الي mgcfg ببرنامج dcc واضغط كليك يمين عليها فتح صفحة تلكست بها سطور كثيره لاامسح منها اي سطر ولكن اقوم بالذهاب الي السطر رقم 40 بهذه الصفحه فاجد حرف G وامامه القيمه 33 فاغيرها الي رقم 32 كما قال لي الاستاذ الدقناوي
الخطوه الجايه دي هي الجديده واللي ماكنتش بطبقها قبل كده واللي قالها لي الزميل هشام وهي
السطر قبل الخير ضع امام حرف B ** 13 وهذا السطر اللي ذكره الزميل هشام عند الرقم 131 في صفحة التلكست
ثم عملت حفظ للبيانات من كلمة FILE
ثم خرجت وذهبت للريسفر فوجدت كل هذه البيانات التي كتبتها ببرنامج ال DCC قد سجلت علي الريسفر فقمت
الخطوه اللي بعد كده هي تفعيل هذا السيرفر فقمت بالذهاب الي بلجن ALTERNACTIVE SOFTCAM MANGER اللي امامه رسمة المفتاح وضغط عليه اوكيه ففتح معي 3 سطور
السطر الاول عليه Mgcamed 138d
السطر الثاني مكتوب عليه cccam
السطر الثالث oscam8988libusd
هنا قمت بالضغط علي السطر الاول mgcamd 138d وفعلته بالضغط اوكيه عليه فاخضر لونه
ثم خرجت وفتحت الريسيفر فوجدت القنوات المشفره كلها فتحت

غازي السبعي 21/12/2014 03:42 PM

رد: تعلم كيف تقوم بالاشتراك بسيرفر مدفوع علي الانيجما لريسيفر ترومان بريمر ون بلاص

تسلم الايادي يغالي

م/ محمد سمير 21/12/2014 03:47 PM

رد: تعلم كيف تقوم بالاشتراك بسيرفر مدفوع علي الانيجما لريسيفر ترومان بريمر ون بلاص

شكرا لك اخى الغالى

tiger2000 21/12/2014 04:26 PM

شكرا لك اخي
واصل أعمالك

انطونى سات 21/12/2014 04:57 PM

شكرا لك اخى الغالى

ناصر ابو محمد 21/12/2014 05:22 PM

شكراا لك اخى

mussa_sal 24/12/2014 07:26 PM

شكرا لك اخي
واصل أعمالك

omrsat 26/2/2016 10:15 PM

شكرا على المجهود ومطلوب كيفيه الدخول على الرسيفر من اجل ادخال يانات السريفر يدوى لو سمحتم

محمد على حسن 25/6/2016 11:21 PM

تسلم الايادي اخي

عصام عبده 31/12/2020 12:09 PM

كيفية الادخال يدوى للسيرفر ام جى كامد

الساعة الآن 09:45 PM