المهندسين العرب

المهندسين العرب (http://www.mohandsen.net/vb/index.php)
-   أجهزه الكيوماكس المحوله للدنجل (http://www.mohandsen.net/vb/forumdisplay.php?f=680)
-   -   هنا الابداع مع المهندسين العرب وتشغيل الاجهزة المحولة لدنجل الدفعة القديمة على ارض التميز السبق دائما لنا (http://www.mohandsen.net/vb/showthread.php?t=496833)

ahmed_hassan757 13/5/2011 10:17 PM

رد: هنا الابداع مع المهندسين العرب وتشغيل الاجهزة المحولة لدنجل الدفعة القديمة على ارض التميز السبق دائما لنا

اشكرك يا استاذ الجميل:mohndsen:

ameer alword 13/5/2011 10:45 PM

رد: هنا الابداع مع المهندسين العرب وتشغيل الاجهزة المحولة لدنجل الدفعة القديمة على ارض التميز السبق دائما لنا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نادر العزب (المشاركة 3469066)
استاذ زكريا شكرا لمجهودك العظيم لكن جربت فلاشتين مرة بريموت الكيوماكس ومرة بريموت الهيروشيما وبردو الدونجل واقف علي الخلفية انا عندي دومجل باراكليبس نقطة حمرا فقط
لكن التاريخ اللي ظاهر في خلفية الدنجل 3/4/2011 ارجو الافادة حيث انني قمت بحل دائرة الريموت للتأكد من التوصيلات وكلها سليمة

شوف اخى الكريم
خد الفلاشه من المثبتات لاخى زكريا اذا كانت لمبه حمرا او لمبه حمرا ونقطتين بريموت الكيوماكس
الاول اعمل ايرث مره او مرتين بعد ما تحمل الفلاشه اعمل الطريقه اللى قال عليها اخى زكريا اكيد عارفها هو اكيد انت عملت الخطوات غلط قولى عملت ايه وخصوصا بفلاشه الكيوماكس وانا متابع معك

نادر العزب 13/5/2011 11:02 PM

اقصدخي الكريم ان الدنجل لا يستجيب للريموت سواء ريموت هيروشيما بفلاشة الهيروشيما او ريموت الكيومكس بفلاشة الكيوماكس

waz 13/5/2011 11:04 PM

بارك الله فيك اخي

نادر العزب 13/5/2011 11:08 PM

قمت بعمل جميع الخطوات صحيحة ولكن يبقي تاريخ السوفت عندي 3/4/2011 والدنجل لا يستجيب للريموت
ان امكن ارفاق سوفت 1.67 حديث التاريخ اذا كان العيب في السوفت

ameer alword 13/5/2011 11:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نادر العزب (المشاركة 3469174)
قمت بعمل جميع الخطوات صحيحة ولكن يبقي تاريخ السوفت عندي 3/4/2011 والدنجل لا يستجيب للريموت
ان امكن ارفاق سوفت 1.67 حديث التاريخ اذا كان العيب في السوفت

لمبه حمرا ولا لمبه حمرا ونقطتين؟

نادر العزب 13/5/2011 11:29 PM

كان لمبة حمرا ونقطتتين قفلت المقاومة r8 بقي لمبه حمرا فقط ونزلتله فلاشة لمبة حمرا بإعداد اللودر الجي اكسgx6102
xtal 13.5 mhz
flash interface ppi-flash
flash model en29lv160ab
dram type sdram
dram size 64mbit
وهي دي اعدادات اللودر عندي ونزلت الفلاشة وبردو التاريخ ثابت3/4/2011 وما بيقبلش اي اشارة من الريموت

ameer alword 13/5/2011 11:30 PM

اخى فى اول الصفحه فى رقم 1
اخى زكريا شارح كل حاجه والفلاشه المعدله بريموت كيوماكس لمبه حمرا ونقطتين انا اشتغلت عليها واشتغلت معايا اهم حاجه تابع خطوات اخى زكريا بالظبط هتشتغل معاك
اكيد انت نسيت تعمل حاجه

ameer alword 13/5/2011 11:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نادر العزب (المشاركة 3469208)
كان لمبة حمرا ونقطتتين قفلت المقاومة r8 بقي لمبه حمرا فقط

لمبه حمرا ونقطتين متقفلش المقاومه
تقفل المقاومه لما تكون لمبه حمرا
عشان كدا مشتغلش معاك
افتح المقاومه تانى واشتغل على لمبه حمرا ونقطتين

ameer alword 13/5/2011 11:34 PM

بعد ما تعمل اللى قولتلك عليه هتلاقى كل شىء هنا

http://www.mohandsen.com/vb/showthread.php?t=496833

نادر العزب 13/5/2011 11:39 PM

هافتح المقاومة واجرب ومشكور علي الرد

nafady 14/5/2011 12:12 AM

ياريت اعرف طريقة التغيير فى جهاز براكليبس علشان نزلت السوفت والمنيو مش شغال خالص بالريموت

أبوخلود 14/5/2011 12:40 AM

نزلت السوفت وجايب تحت 1.11بجوار فيرجن1.67

abdo sat 2022 14/5/2011 06:02 AM

دائما تأتينا بالحصريات يا زكريا باشا
شكرا على هذا المجهود الرائع

احمد رياض2 14/5/2011 12:16 PM

افتح المقاومة على فولت 12

الساعة الآن 04:58 PM