المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ارجو الدخول

eleuony
26/3/2013, 10:00 PM
تليفزيون جولدى 21 بوصه جايب الوان الطيف والصوره متظهرش غير بعد نص ساعه غيرت السوكت وعيرت الترنزستورات الموجوده على السوكت كلها وغيرت المكثف 250/10مكرووغيرت المرشح بس بدون فايده

ارجوالافاده

hassanelaiwa
26/3/2013, 10:20 PM
تليفزيون جولدى 21 بوصه جايب الوان الطيف والصوره متظهرش غير بعد نص ساعه غيرت السوكت وعيرت الترنزستورات الموجوده على السوكت كلها وغيرت المكثف 250/10مكرووغيرت المرشح بس بدون فايده

ارجوالافاده

اخى الفاضل اكتب بينات الجهاز كامله من رقم البرسسور والعمليات
وموديل الجهاز ونوعه لن فى كذا حولدى
نتظرك لرد والمتابعه

eleuony
27/3/2013, 12:03 AM
اشكرك اخى حسن الجهاز جولدى 21 بوصه اللى مكتوب فوق الشاشه rish به اى سى الكبيره بس رقم om8371 الموديل اللى على الغطاء ts 21xp احمد بهجت

eleuony
27/3/2013, 12:44 AM
اخى حسن ارجو الدخول

hassanelaiwa
27/3/2013, 06:38 PM
اخى حسن ارجو الدخول

السلام عليكم
اخى الحبيب انا طلبت منك ارقم البرسسور والعمليات
وانت مش عارف تكتب رقم البرسسور والعليات امل هتصلح الجهاز ازى اخى
المهم اخى غير ايسى الفرتكل اولا لن ممكن تعمل نفس العيب

eleuony
27/3/2013, 07:19 PM
اخى اشكرك على الرد على العموم مش لو انا مش عارف اقرا الاى سى نتعلما نا كتبت لحضرتك انه الجهاز لايوجد به غير اى سى الكبيره رقم om 8371 , وجنبه المومرى c2408a , ويريت تراجع اللى انا كتبته في الرد انا كنت بحسب لو مش عارف حتعلمونا اسف على الاطاله

hassanelaiwa
27/3/2013, 07:28 PM
اخى اشكرك على الرد على العموم مش لو انا مش عارف اقرا الاى سى نتعلما نا كتبت لحضرتك انه الجهاز لايوجد به غير اى سى الكبيره رقم om 8371 , وجنبه المومرى c2408a , ويريت تراجع اللى انا كتبته في الرد انا كنت بحسب لو مش عارف حتعلمونا اسف على الاطاله

حصل خير اخى الحبيب غير ايسى الفرتكل وانا متابع معك اخى
تقبل تحياتى

سامح3003
28/3/2013, 02:35 PM
الف شكر اخى الفاضل حسن عليوة للمتابعة المتميزة
وننتظر رد صاحب المشكلة بعد تغيير ايسى الفيرت

eleuony
28/3/2013, 03:16 PM
اخى اسف على التاخير لانى ركبت اى سى الفرت وعمل خط فشكيت في الاى سى اشتريت غيره نفس المشكله عمل خط رجعت الاصلى تانى مكانه فرد الشاشه ورجع لنفس العيب الوان الطيف ركبت تانى اى سى الفرت رقم la78040 قالو هو بيمشى مكانه بردو عمل خط بس فيه حاجه الصوره اللى باينه من الخظ صافيه مافيهاش الوان الطيف وباينه الصوره بتتحرك جوه الخط ولما ارجع الاى سى الاصلى ترجع الوان الطيف والشاشه تكمل والصوره تختفى فهل ده عيب صناعه في الايسيهات الجديده والله احترت

سامح3003
28/3/2013, 03:20 PM
اخى اسف على التاخير لانى ركبت اى سى الفرت وعمل خط فشكيت في الاى سى اشتريت غيره نفس المشكله عمل خط رجعت الاصلى تانى مكانه فرد الشاشه ورجع لنفس العيب الوان الطيف ركبت تانى اى سى الفرت رقم la78040 قالو هو بيمشى مكانه بردو عمل خط بس فيه حاجه الصوره اللى باينه من الخظ صافيه مافيهاش الوان الطيف وباينه الصوره بتتحرك جوه الخط ولما ارجع الاى سى الاصلى ترجع الوان الطيف والشاشه تكمل والصوره تختفى فهل ده عيب صناعه في الايسيهات الجديده والله احترت

السلام عليكم
اخى الغالى غير ايسى الفيرت
وراجع تغذية الفولت للايسى الفيرت هتلاقى مقاومة التغذية (الفيوزية ) تالفة
يعنى هتراجع ال 24 فولت من خرج الشوبر الى ايسى الفيرت الجديد هتلاقى مقاومة اوبن غيرها هيشتنغل الجهاز مظبوط
واذا تغذية الفيرت من اللاين هتلاقى مقاومة فيوزية بجوار اللاين تالفة
تقبل تحياتى