المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اخوانى

eleuony
27/2/2013, 08:21 PM
اخوانى عندى تليفزيون نيو 20 بوصه الزراير الاماميه لاتعمل والريموت كمان لايعمل وهو الان على قناه وعايز احوله av علشان يشتغل على الريسيفر مش عارف غيرت المومرى بواحد تانى كتب على الشاشه aaaaaaaaaaaaaaaaa ومشتغلش غيرت السونسر بس بردو مشتغلش الشاشه زرقاء فقط ومش عايز يجيب حاجه خالص

ابوعبدة1
27/2/2013, 08:25 PM
اخى اذكر نوع الجهاز ومكوناته
حتى نتمكن من مساعدتك

eleuony
27/2/2013, 11:43 PM
اخى العزير ابو عبده انا غيرت اى سى المومرى بواحد تانى اشتغل الريموت والزراير طبعا كانت مقفولع ضد عبث الاطفال المهم التليفزيون مش عايز يجيب صوره الريسيفر ولا صوت ولا صوره
وكنت عايز اشغله على الrf بس بيخطى قايمه البحث ومش عايز يجيب البحث مع انى على القناه رقم 1فيريت لو فيه حل لانى مش عارف حتى ادخل على السرفس بتاعه
لانى مش عارف الطريقه
التليفزيون نيو 20 بوصه
اللى فيه بور الكهرباءln6r04l1 والاى سى الكبيره m61265 والموديل 20n1

hassanelaiwa
28/2/2013, 12:15 AM
اخى العزير ابو عبده انا غيرت اى سى المومرى بواحد تانى اشتغل الريموت والزراير طبعا كانت مقفولع ضد عبث الاطفال المهم التليفزيون مش عايز يجيب صوره الريسيفر ولا صوت ولا صوره
وكنت عايز اشغله على الrf بس بيخطى قايمه البحث ومش عايز يجيب البحث مع انى على القناه رقم 1فيريت لو فيه حل لانى مش عارف حتى ادخل على السرفس بتاعه
لانى مش عارف الطريقه
التليفزيون نيو 20 بوصه
اللى فيه بور الكهرباءln6r04l1 والاى سى الكبيره m61265 والموديل 20n1

السلام عليكم
اخى الكريم الرقم غير صحيح وهو m61266sp
طريقه الدوخل لسرفس هو اضغط منيو من الريمود ثم 1234 بسرعه يفتح معك السرفس

eleuony
28/2/2013, 12:36 AM
استادى ال اى سى رقم 61265sp لرقم ده صحيح بس معرفتش العيب ايه حضرتك مفسرتليش العيب فين وبعدين مش عايز يدخل سيرفس بنفس الطريقه ولو دخل سرفس اعمل ايه

hassanelaiwa
28/2/2013, 02:10 PM
استادى ال اى سى رقم 61265sp لرقم ده صحيح بس معرفتش العيب ايه حضرتك مفسرتليش العيب فين وبعدين مش عايز يدخل سيرفس بنفس الطريقه ولو دخل سرفس اعمل ايه

السلام عليكم
اخى الكريم اولا يتم تركيب ايسى الممورى الاصليه وبعد كدا يتم فتح السرفس بنفس الطريق
كما ذكرت لك سبقا ويتم القياس 5 الفولت على ايسى البرسسور
وان لم يفتح السرفس ياريت تكتب رقم البرسسور

eleuony
28/2/2013, 04:32 PM
السلام عليكم اخى العزيز انا لو ركبت اى سى المومرى القديم الاصلى اللى كان فيه تقصد التليفزيون مبيشتغلش من الريموت وعلى العموم انا حاليا شغلت الازرار الاماميه لانها كانت مقفوله وحجرب تانى وارد على حضرتك بعد ما ارجع المومرى بتاعه ولو دخلت على السيرفس اعمل ايه
اشكرك اخى

eleuony
28/2/2013, 07:45 PM
اخى حسن اشكرك انا رجعت اى سى المومرى بتاعه التليفزيون اشتغل تمام
انا شاكر افضالكم جزاكم الله كل خير