المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : احدث سوفت وير he@d بتاريخ 22-2-2013

احمد المصرى 74
24/2/2013, 09:44 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

كما وعدناكم بكل جديد

تنبيه لمالكى جهاز هيد الدبل تيونر يجب اختيار total flash

اثناء تحديث السوفت وير ليعمل معك دون اى مشاكل

الهيد وسوفت جديد ليعمل على الدونجل على قمر w6

والنت شغال زى الفل للعلم

لاصحاب الهيد القديم ابو 2 كامه يحمل الملف اللى مكتوب عليه old

لاصحاب الهيد الجديد ابو كامه واحده يحمل السوفت اللى مكتوب عليه new

اى استفسار انا تحت امر الجميع والجهاز شغال امامى لعلم تمام التمام

تقبلوا تحياتى

ابوعبدة1
24/2/2013, 09:59 PM

احمد المصرى 74
25/2/2013, 12:23 PM
شكرا ليك اخى ابو عبده على المرور

zizo70
26/2/2013, 10:44 PM
الاخ الكريم انا عندى مشكلة فشل فى حلها الجميع ....انا عندىجهاز هيد اتش دى يعمل على النت النقطه المفتوحه ولكن انا مشترك على شبكه نت مركزى و الايبهات التى اعطاها لى صاحب الشبكة عند ادخالها لا يعمل الريسيفر مع العلم انه هناك اجهزة اخرى من انواع مختلفه على نفس الشبكه شغاله تمام بنفس الايبهات لو حضرتك عندك حل اكون شاكر و ياريت رقم تليفون حضرتك لتواصل شكرا

احمد المصرى 74
27/2/2013, 12:33 PM
الاخ الكريم انا عندى مشكلة فشل فى حلها الجميع ....انا عندىجهاز هيد اتش دى يعمل على النت النقطه المفتوحه ولكن انا مشترك على شبكه نت مركزى و الايبهات التى اعطاها لى صاحب الشبكة عند ادخالها لا يعمل الريسيفر مع العلم انه هناك اجهزة اخرى من انواع مختلفه على نفس الشبكه شغاله تمام بنفس الايبهات لو حضرتك عندك حل اكون شاكر و ياريت رقم تليفون حضرتك لتواصل شكرا

اخى زيزو لازم صاحب الشبكة يثبتلك ايبه للجهاز ده اولا

ثانيا ما دام فى اجهزة شغاله معاك تبقى مفيش اى مشاكل حمل الاصدار الاخير

وخلى صاحب الشبكة يعطيك رقم ايبيه للجهاز وقم بتثيفه وانشاء الله الجهاز يعمل معاك

وانا حتابع معاك من غير تلفونات انا تحت امرك

zizo70
27/2/2013, 05:57 PM
العزيز الغالى الاستاذ/احمد المصرى قمت بتحميل الاصدار الاخير وقام صاحب الشبكة باعطائى اكثر من اى بى وقام بتغير الكاشة اكثر من مره دون فائدة و المشكله مازالت مستمره

احمد المصرى 74
27/2/2013, 08:51 PM
اخى زيزو خاى صاحب الشبكة يدخل على الشبكة من غير ايبى شوف كده ومتابع معاك

kalabala1223
28/2/2013, 01:18 PM
الف الف شكراا خى الكريم ولاكن السوفت يعمل على w6 فقط

احمد المصرى 74
28/2/2013, 02:16 PM
تمام اخى السوفت يعمل على w6 والنت بامتياز وشكرا للمتابعه

zizo70
1/3/2013, 11:19 PM
الاخ الكريم احمد المصرى بالنسبة لجهاز الريسيفر الخاص بى انا مشترك فى شبكه نت مركزى وبعد فصل الدنجل اكتشفت ان الجهاز لا يعمل على ايبهات الشبكه ويعمل على ايبهات النقط الفرى وقد قمت بتنزيل السوفت الجيد بتاريخ 22/2/2013 لم يشتغل الريسفر واليوم اكتشفت ان جارى لدية نفس جهاز الهيد اتش دى ومشترك معى على نفس الشبكه وجهازه شغال بنفس الايبهات اللى معاية وققمت بتغير السلك الخاص بالنت اكثر من مرة دون فائدة فهل لديك فكرة عن السبب او الحل لهذه المشكلة ؟

احمد المصرى 74
2/3/2013, 11:43 AM
تمام اخى خلى صاحب الشبكة يدخلك على الشبكة حر من غير ميعطيك ايبه

ومنتظر ردك

zizo70
2/3/2013, 02:02 PM
اخى الكريم المشكلة حاليا ان صاحب الشبكة مش عارف يعمل ايه علشان ادخل فرى بدون ايبهات لو حضرتك عندك فكرة ممكن تتدينى الخطوات و انا اخليه ينفذها و لكم جزيل الشكر علىى الاهتمام

احمد المصرى 74
2/3/2013, 02:22 PM
اخى الغالى صاحب الشبكة عامل سيرفر كده على شبكته كل اللى عليه عادى جدا يدخل على الروتر ويخليك فرى حر تدخل عادى من غير ما السيرفر يشوفك .............

zizo70
3/3/2013, 12:07 AM
المحترم دائما وابدا /ابوكريم للاسف صاحب الشبكة بيقولى ماينفعش ان اعمللك على الشبكه فرى مش عارف بقى هل هو ماعندوش خبره كفايه او انه خايف من ارتفاع نسبه الداون لود لانه كل شويه يقولى انا لوعملت كده السيرفر بتاعى هيقع ولو عندك حد بيفهم كويس خليه يجى يعمله . المهم السؤال اللى محيرنى ازاى يبقى جهازى علية احدث سوفت ومايشتغلش على ايبهات الشبكه وجهاز جارى عليه السوفت القديم بتاع 27/6/2012 وشغال على ايبهات الشبكه الغريب فى الموضوع ان انا لما اخدت جهازى و رحت عند جارى حطيت جهازى مكان جهازه و دخلت ايبهات جارى فى جهازى مااشتغلش ولما شيلت جهازى و حطيت جهاز جارى ودخلت الايبهات اشتغل مباشر حاجه غريبه مشلاقى لها تفسير احيانا من ياسى من الجهاز ابقى عاوز اقوم اكسر الجهاز و ارميه اسف جدا على الاطاله لكن انا فعلا كنت متضايق جدا وعاوز حد اكلمه علشان ارتاح وشكرا وياريت لو فيه حد مرت بيه المشكله دى و عرف حلها مايبخلش بيه علينا

احمد المصرى 74
3/3/2013, 01:05 PM
انا عارف انك كده زهقت ممكن توضحى شى بسيط انته جهازك كان شغال قبل السوفت الجديد

يعنى لما قمت بتنزيل السوفت الجديد حدث ما حدث معاك ياريت توضحلى وانا متابع معاك

zizo70
3/3/2013, 10:41 PM
اخى الكريم اولا اشكرك شكر جزيل على اهتمامك و متابعتك للموضوع ثانيا بالنسبة للمشكله الموجوده على -الريسيفر فهى موجودة من قبل ما انزل السوفت الجي

احمد المصرى 74
3/3/2013, 10:44 PM
كده تمام مشكلتك كده مع صاحب شبكة النت

وعليك بحلها كما وضحت ليك قبل كده

وانا اسف وشكرا للمتابعه ومنور المشاركة وانا تحت امرك فى اى استفسار اخر

zizo70
4/3/2013, 07:21 PM
العزيز الغالى المشكله قائمه من قبل تنزيل السوفت الجدي

احمد المصرى 74
4/3/2013, 08:29 PM
اخى زيزو المشكلة عند الراجل بتاع النت عندك عاوز تطمن اكثر خد جهازك وجربه عند اى حد تانى خارج نطاق شبكتك القديمة ..............ز وشوف جهازك حيشتغل ام لا

zizo70
4/3/2013, 11:24 PM
انا فعلا جربت الجهاز على شبكات تانيه اشتغل زى الفل و خصوصا النقط اللى بتدخل على الشبكة فرى لكن السؤال هو ليه جهاز جارى اللى من نفس النوع و على نفس الشبكه شغال وجهازى انا فاصل ؟ طيب لو المشكله فى جهازى ماكنش اشتغل على اى نقطه و لو المشكله فى الشبكه ليه مشغله جهاز جارى و انا لا ؟

احمد المصرى 74
5/3/2013, 01:37 PM
حبيبى الغالى مشكلتك مع صاحب الشبكة من الاخر بالتوفيق وشكرا للمتابعه