المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الى الكبير احمد سمير

عبدالحميدالنجم
12/7/2010, 10:31 PM
حضرتك ممكن لو سمحت
انا كان عندى جهاز باركليبس متحول على السوفت ومركون فى المحل جاله زبون
حصل سعتك انى اديته ملف والله اعلم غلط الجهاز خد الملف على لودر الفلاشات
وفجاء طفيت الجاز وشغلته لقيته ادانى بوت مع العلم انى اساسا مش عارف الملف فين على الجهاز وعمال ادور ليه ارفقه فى المشاركه مش لقيه والجهاز كان مدينى فى الاول لمبه حمرا ونقطتين بــــــــــــــــــــرجاء المساعدة واسف على:mohndsen::mohndsen::mohndsen: الاطاله

alybalbaa
13/7/2010, 01:36 AM
يجعل سره فى اضعف خلقه اخى العزيز افصل خط 12 فولت ووصل الترانزستور زى مكان وافتح القاومه 8 ويعدين حمله باللودر فلاش الباركلبس وابا من اول وجديد وقوللى

زكريا شوشة
13/7/2010, 01:57 AM
اخى الفاضل
سيب كل شئ فى التعديل كما هو
لا تركب الترانزستور مكانة تانى
ولا تفصل خط 12 فولت سيبة زى ما هو
كل ما عليك عملة هو فتح المقاومة ار 8 فقط
وبعد فتحها
مرسل لك اللودر وفلاشة رجوع الجهاز لاصلة
وبع رجوع الهاز هيعرض خلفية البركليبس لعمل ضبط مصنع
وبعدين ادخل هنا وحمل الملفات الموجودة
وهتلاقى الجهاز اول ما يفتح يكتب بوت وبعدين لمبة حمرة ونقطتين خضر
وكدة الف مبروك شغل ويبقى تمام
من هنا
http://www.mohandsen.com/vb/showthread.php?t=419332

alybalbaa
13/7/2010, 03:23 AM
اهو كده الشرح والعلم الصحوب بكل كرم الف شكر على المتابعه معلهش انا عملت الوصفه البلدى لكن حضرتك دكتور استشارى الف شكر على المعلومه

ابو احمدعلى
13/7/2010, 03:40 AM
شكر للمتابعه

عبدالحميدالنجم
13/7/2010, 02:26 PM
انا متابع يا باشمهندس زكريا وهجرب وهقول على اللى حصل

عبدالحميدالنجم
13/7/2010, 03:35 PM
والله يا استاذ زكريا كل حاجه عملتها رجعت الجهاز لاصله وحملتله التحويل الاول بتاع الاستاذ احمد سمير
اللى هوبيدينى شاشة الدنجل قبل التحديث ولما اجى اديله الملف اللى حضرتك اشرت اليه فى الشرح فى المتابعه يدينى بوت على طول جربت اديله السوفت علطول مرديش يخد لسفت اديله ملفالبراكليبس يخده والملف التانى زى الفلويدينى شاشه الدنجل اجى احدث يدينى بوت زهقت من الجهاز ده
اسف للا طاله

ابو احمدعلى
13/7/2010, 04:38 PM
والله يا استاذ زكريا كل حاجه عملتها رجعت الجهاز لاصله وحملتله التحويل الاول بتاع الاستاذ احمد سمير
اللى هوبيدينى شاشة الدنجل قبل التحديث ولما اجى اديله الملف اللى حضرتك اشرت اليه فى الشرح فى المتابعه يدينى بوت على طول جربت اديله السوفت علطول مرديش يخد لسفت اديله ملفالبراكليبس يخده والملف التانى زى الفلويدينى شاشه الدنجل اجى احدث يدينى بوت زهقت من الجهاز ده
اسف للا طاله

يا اخى خلى الجهاز يجيب معاك شاشة الدنجل وجرب الملف ده وان شاء الله سوف يعمل معاك واخبرنا بنتيبجه

عبدالحميدالنجم
13/7/2010, 05:09 PM
برده بوت يا اخى ابو احمد .......

حاجه غريبه يجيب شاشة الدنجل زى التاكس وتدييله سوفت الحديث يخده زى التوكتوك وفى الاخر يبوت
الرحمه من عند ربنا

ENG.IBRAHEM
13/7/2010, 06:25 PM
مشكوووووووووووووووووووور

اسامه الحكيم
13/7/2010, 06:35 PM
برده بوت يا اخى ابو احمد .......

حاجه غريبه يجيب شاشة الدنجل زى التاكس وتدييله سوفت الحديث يخده زى التوكتوك وفى الاخر يبوت
الرحمه من عند ربنا

اخى الفاضل حاول ترجع بالجهاز لاصله واتعامل معاه من جديد بالفلاشه السحريه وطبعا انت عارف الباقى

عبدالحميدالنجم
13/7/2010, 09:26 PM
والله ياعم اسامه كله زى الفل رجعته لاصله ثم حولته تانى وبيجيب شاشه الدنجل ولا يقبل التحديث
تديله التحديث يديلك بوت

اسامه الحكيم
13/7/2010, 09:38 PM
والله ياعم اسامه كله زى الفل رجعته لاصله ثم حولته تانى وبيجيب شاشه الدنجل ولا يقبل التحديث
تديله التحديث يديلك بوت

يا نجم حمل الفلاشه السحريه وهى مش محتاجه تحديث ايه لزومه التحديث تانى بقى ماهى الفلاشه محدثه

عبدالحميدالنجم
13/7/2010, 10:40 PM
يا عم اسامه انا اديت الجهاز فلاشة البراكليبس وبعد كده الفلاشه السحريه بيدينى بوتيا استاذ اسامه
ارجع تانى اديله فلاش البراكليبس واديله ملف تحويل الدنجل يخده زى الفل
بج انا زهقت من اجهزة عبد العال فاكر الجهاز اللى قبل ده يا استاذ اسامه

اسامه الحكيم
13/7/2010, 10:48 PM
يا عم اسامه انا اديت الجهاز فلاشة البراكليبس وبعد كده الفلاشه السحريه بيدينى بوتيا استاذ اسامه
ارجع تانى اديله فلاش البراكليبس واديله ملف تحويل الدنجل يخده زى الفل
بج انا زهقت من اجهزة عبد العال فاكر الجهاز اللى قبل ده يا استاذ اسامه

انت حظك وحش مع عبد العال خلاص يا نجم نروح لعبد العال نخليه يتوصى باجهزته شويه

alybalbaa
14/7/2010, 12:07 AM
يجعل سره فى اضعف خلقه يا اخى انت جربت كل حاجه ومجربتش الوصفه البلدى معلهش جرب وشوف ومش هتخسر حاجه رجعه لاصله وبعدين اديله السوفت الجديد بتاع الأستاذ الكبير سمير وبعدين شيل الترانزستور ووصل 12فولت هيشتغل انما والله انا مجرب

عبدالحميدالنجم
14/7/2010, 04:41 PM
يجعل سره فى اضعف خلقه يا اخى انت جربت كل حاجه ومجربتش الوصفه البلدى معلهش جرب وشوف ومش هتخسر حاجه رجعه لاصله وبعدين اديله السوفت الجديد بتاع الأستاذ الكبير سمير وبعدين شيل الترانزستور ووصل 12فولت هيشتغل انما والله انا مجرب

حاضر والله هجرب وارد على حضرتك وتسلم عيونك يا رب

حسين نعيم
14/7/2010, 06:46 PM
جرب يا اخى وشوف فى ساعات الاجهزه بتبقى منحوسه

عبدالحميدالنجم
18/7/2010, 11:21 PM
اخوانى الاعزاء انا شار مساهمات حضراتكوا لحل مشكلتى ولكن هو ده الحظ بقى اخيرا بالصدفه البحته
الحل هو :
انى وجدت ان الفلاشه فيها عيب يمنع عملية التحديث الكلام ده بعدة مداولاات ومحاولات كبيره والحمد الله انا رميت الجهاز علشان كمان طبعا بعد العمليات الجراحيه اللى انا عملتهاله التيونر بتاعه الحمد لله باظ وريحنى
بس انا طلعت بمعلومه وحبيت انقلها والمعلومات لا تقدر باى مال والحمد لله لازم يكون فيه مكسب وخساره
شـــــــــــــــــــــــــــــــــكـــــــــــــــ ـــــــــــــــــرا لحضراتكم