المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اليكم الحل البديل للترومان 1000 ومشكلة التقطيع على السيرفر بالصور

الفرسان سات
27/12/2008, 04:08 AM
بسم اللة الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

فى الحقيقة انا جربت الترومان 1000 عندى فى الشبكة وجربت جميع مودلات الترومان اللى بتشتغل شيير علية وجربت جميع السوفتات ولكننى غلبت واحترت لانة مدانيش الكفائة اللى انا عايزها دايما تقطيع ولو اشتغل تمام بيكون لمدة 5 دقايق بس تكون القنوات كلها شغالة تمام وبعد كدة يبدا العك مع انى السرعة بتاعت النت عندى عالية جدا علشان محدش يقوولى من النت انا السرعة عندى 2 ميجا ولكن الحقيقة ليست فى خط النت ولا فى السوفت ويير العيب احنا مش واخدين بالنا منة كويس لانى احنا يعتبر انى احنا بنشغل كذا جهاز على سرفر واحد ودة مش ممكن طبعا لانة هيقطع لا محالة واديكم مثال شغل سيرفر على الكمبيوتر وخد من الكمبيوتر وزع بالسرية لخمسة اجهزة وشوف اية اللى هيحصل فى قناة هتشتغل والباقى حيشتغل شوية وحيوقف اهو بقى الجهاز الا1000 زى كدة بالظبط وبعدين كل قناة بتغير شفرة غير القناة اللى بعدها فبالتالى الجهاز حيلاحق على اية ولا اية كتر خيرة الراجل انة هوة نفسة شغال

خلاصة الموضوع والكلام دة انا عاملة عندى ومجربة وشغال بية حاليا فى الشبكة بدون اى تقطيع نهائيا الا لو النت فصل ودة فين فين بيحصل

1-جهز كمبيوتر اى مواصفات
2-خط نت مش اقل من 512

يتم تشغيل جهاز الكمبيوتر فى الشبكة وتشترى كبلات سيريال كوم او بودى ماستر كما موضح بالصور ودول متوفرين فى مصر فى السنترات وباسعار رخيصة http://up1.m5zn.com/photo/2008/12/26/10/zjtmup500.jpg/jpghttp://up1.m5zn.com/photo/2008/12/26/10/wwkkmuzwg.jpg/jpg

مثلا انت حتشغل 10 اجهزة من الكمبيوتر عندك 1 او 2 كوم مجهزين فى الكمبيوتر وحنجيب الباقى كبلات ***** وتركب الكبلات فى usp وتعرفهم من الاسطوانة اللى مع الكبل وتدخل علىDevice Manager من خصائص الجهاز وتحدد كل كوم على حدة كوم 2 كوم3 كوم4 وهكذا وتاخد من الشخص اللى بيديلك السيرفرات يوزرات على حسب ما انت هتشغل نايل او عرب وتشتغل ببرنامج الا SPCL لانة برنامج سهل وسريع تنسخ البرنامج كذا مرة مع تغيير الاسم بتاعة علشان ما يتعارضوش مع بعض وتكتب فى كل برتامج البيانات اللى انتة هتشغلها وشرح استخدم البرنامج موجود على منتدانا الكريم المهندسين العرب بعد ذلك يتم توجية البرامج الى الكومات التى ستعمل عليها يعنى مثلا جهاز شو سبورت حيشتغل على كوم 4 تقوم محددلة من البرنامج كوم 4 بعد ذلك تدخل على شيير الريسيفر وتخلية نيو كامد لانة دة النظام اللى بيشتغل علية برنامج الاSPCL وبعد كدة تابع السرفرات وابقى قابلنى لو قطعت

ارجو ان اكون ووفقت فى الشرح ومعذرة لمستخدمى الترومان 1000 ولكن هذا النظام مضمون

وانا فى الخدمة فى اى استفسار بهذا الموضوع

alsharkawy
27/12/2008, 11:20 PM
thanxxxxxxxxxxxxxxxxxx

mohammed fathi
27/12/2008, 11:23 PM
مشكور اخى الغالى وتسلم يداك ومثبت لفتره للافاده

الفرسان سات
28/12/2008, 12:27 AM
:mohndsen6:mohndsen6:mohndsen6اشكرك اخى محمد فتحى لتثبيت الموضوع والى الامام دائما