المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طلب هام

shehaplawyer
24/6/2008, 07:05 PM
عندي كارت توين هان 1027 يا ريت من المشرفين الكرام شرح شامل ليه من حيث البرامج اللي تعمل معاه وكمان البرامج اللي محتاجها للتنصيب على الجهاز وكمان ازاي افك الشفرات ولكم جزيل الشكر

djdndna
25/6/2008, 02:48 PM
نزل اى برنامج بروج دى فى بى او اى برنامج هيشتغل معاك ميه ميه مع الاميو الخاص به وفو برنامج بروج د فى بى 7 موجود عند فى المنتدى هيششتغل معاك ميه ميه وليه ايميو معاه جاهز
اهم حاجه وانت بتسطب تختار نوع الكارت والاقمار المراد تشغيلها

shehaplawyer
25/6/2008, 03:02 PM
شكرا على ردك بس الكارت يسطب تمام وكمان بيظهر في الديفيس مانجر لكن اثناء تسطيب الكارت ظهرت رساله انو فيه مشكله بس استمر الى الانتهاء وبعدين ظهر البرنامج وشغلته بس مش جايب اي اشارة نهائي وكمان لما سطبت البروج قالي انو البرنامج نوت استارت ايه المشكله وشكرا

مصطفى أحمد1
26/6/2008, 04:02 AM
أخى العزيز / أنا قابلتنى نفس المشكله فى الأول لما اشتريت الكارت جديد ولكن بعد مافهمت امكانياته عرفت انك لازم تتأكد من ان الكارت راكب كويس فى مكانه وتتأكد بأنك تشيله من مكانه وتركبه كويس تانى وبعد كده تسطبه وبعد تسطيبه تعمل ريستارت للجهاز واذا فضلت المشكله زى ماهى تقفل الكمبيوتر(TURN OF) وتفصل التيار الكهربى عن الكيسه تماماً وتضغط على مفتاح الباور لتفريغ الكهرباء ثم تعيد تشغيل الكمبيوتر وان شاء الله هيشتغل معاك ميه ميه
ولكن عند بحثك عن الاشاره تعمل الآتى/
تفتح المشغل الأساسى وتدخل على البحث عن طريق الضغط دبل كليك على شاشة المشغل ثم بعد ذلك تختار(ADVANCED SCAN) ثم تختار اسم القمر ثم تضغط على (UNSELECT ALL)بالنسبه للترددات ثم تختارتردد قوى وليكن مثلاً(12398) ثم تضغط على(SCAN)

ولكن بعد كده لو الاشاره ماكانتش موجوده يبقى العيب فى نسخة الويندوز فقط غيرها وهى تشتغل ان شاء الله
أما عن المشغلات المتوافقه مع الكارت فهى/
AltDvb
DVB DREAM
MyTheatre.v3.38
winclip
DVB VIEWER
وابتسم للحياه فهى جميله يا اخى

shehaplawyer
27/6/2008, 11:21 PM
الف شكر يا نجم النجوم وعزرا على التاخير في الرد لاني لسه شايفه حالا وانا هاجرب اللي قلت عليه وارد ان شاء الله عليك والف شكر

shehaplawyer
27/6/2008, 11:23 PM
بس انا نسيت اقلك حاجه يا غالي انا عندي قمرين نايل سات واوربي اشغلهم ازاي وشكرا

مبارك محمد عربي
27/6/2008, 11:45 PM
اهلاً بك يا غالي
كل الشكر للاخوة الذين بذلوا الجهد من ابناء هذا المنتدى
وعلى المعلومات ذات القيمة العالية اتمنى لهم التوفيق

ارجو منك اخي اذا كنت تستخدم برنامج البروج ان نتشرف
بزيارتك لهذه الصفحة .
http://www.mohandsen.com/vb/showthread.php?t=51326
واذا كنت تستخدم altdvb ايضاً من هنا