المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : رجاء من الاخوة الافاضل

waelsss
10/5/2008, 04:30 AM
انا عندى وحدة التتحكم كانت شغالة وانا بستعمل تحريك يدوى لقيت مرة واحدة وانا بدوس على الجهة اليمين يعنى الى فوق لقيت وحدة التحكم بتعمل منظر التحريك اوالشكل بتاعها من غير وحدة التحكم بتعكى صوت الزنا بتاعتها ولكن الجهة الشمال فى الريموت شغالة ووحدة التحكم بتعطى الصوت بتاعها عادى ياريت تقولى السبب دة من اية علما ان شيلت سلك الماتور وجربت وحدة التحكم كانت نفس العملية ياريت تفيدنى وتقولى اصلح هذا العيب ازاى

الديب sat
10/5/2008, 02:16 PM
اخى الغالى ممكن توضح شويه عشان افعم المشكله وهل المتور يعمل ولا واقف
متااااااااااااااااابع

waelsss
10/5/2008, 03:13 PM
اخى الغالى ممكن توضح شويه عشان افعم المشكله وهل المتور يعمل ولا واقف
متااااااااااااااااابع

الماتور شغال جهة الغرب من ناحية الشمال بس جهة اليمين يعنى جهة الشرق عندى مش شغالة بعيدا عن السلك الواصل من الماتور جهة اليمين يعنى جهة الشرق مفيش التكة والزنة بتاعة وحدة التحكم:moha99: :moha99: :moha99:

mohammed fathi
10/5/2008, 09:23 PM
بكل بساطه انتا عندك الماتور بينزل لتحت فى اتجاهالنايل سات وعند رفع الماتور الى الشرق وحده التحريك غير شغاله بص ياسيدى اول حاجه اتاكد من الاطراف بتاعه m1+m2 فى البوزشن وقم بتغير احد اطراف السلك مكان الاخر يعنى بدل السلك المكتوب عليه m1مكانm2 وبعد زالك حرك الى الشرق لو اتحرك يبقى فى سلك سايب فى الماتور والافضل استخدم سلك تليفون اربع طرف مصمت

المهندس محمد
14/5/2008, 07:42 AM
اهلا بيك اخى بس ياريت اخى تراجع الريموت كونترول ها تلاقى زار مكتوب عليه Limet

اضغط عليه وقوم بالتحريك الى انا تصل الى الموقع المطلوب وبعد ذلك اضغط رقم 2 وبعد ذلك

اضغط على زار اوكى Ok وباذن الله شغاله